Projekt

THE PLAY®

Leverance

Shopify Webshop
UX design
Grafisk design
Strategi

Teknologi

Shopify
Adobe CC

Grafisk plakat-koncept hylder sportens største øjeblikke

THE PLAY® er en nystiftet virksomhed, der har indtaget plakatbranchen med et moderne og stilfuldt, grafisk koncept. 

Vi har redefineret den traditionelle sportsplakat og sat en ny generation af sportskunst i verden”, forklarer Philip Price, administrerende direktør for THE PLAY®. 

Koncept består i at forevige ikoniske sportsøjeblikke i et nordisk, minimalistisk design.

Ved at kombinere det bedste fra sportens og kunstens univers, henvender de sig til både den sportsnørdede og æstetikeren.  

Med egne ord, beskriver Price, at virksomheden sigter mod at etablere sig som det interiør brand man går til, når det handler om at bringe stærke, personlige oplevelser med ind i hjemmet. 

Bag konceptet står ligeledes medstiftere og ejere Nina Gyalokay og Mikkel Skafte (Adm. Direktør hos Reepco).

Udfordringen

Med et færdigudviklet produkt og koncept på plads, var THE PLAY® klar til afsæt. Dog stod de da med den udfordring, der lå i den digitale eksekvering. 

”Vi var godt klar over hvilken løsning vi ledte efter, og at vi blandt andet gerne ville have en Shopify webshop. Så det lå altid i kortene at det var her Mikkels kompetencer fra Reepco skulle hjælpe os frem”, fortæller Price. 

Løsning

Med Reepco ved roret, har THE PLAY® fået bygget en Shopify webshop, der er skræddersyet til virksomhedens behov og sat grafisk op for at formidle brandets identitet.

Price forklarer: ”Uden Reepco var vi ikke kommet ordentligt i gang med noget så essentielt, som at få en stærk hjemmeside og webshop. Vi har fået udviklet en masse customised features, som vi ellers ikke havde kunne skaffe os adgang til, eller har forstand på, fordi det ligger i koden.”

THE PLAY®’s hjemmeside er blevet optimeret ved at få indlejret mere effektive sidebeskrivelser og kollektionstekser for den bedst mulige SEO performance. 

Derudover har de blandt andet også fået specialdesignet en plakat konfigurator, som kan kombinere hver af de enkelte værker på hjemmesiden, med de forskellige plakatrammer, der tilbydes. 

En tilsyneladende simpel løsning, der dog er skræddersyet ned til mindste detalje, for at møde THE PLAY®’s specifikke behov, samt med øje for at frigøre plads på hjemmesiden og dermed optimere brugeroplevelsen. 

Udover webudvikling, har THE PLAY® fået designet grafik på tværs af platforme, for et ensartet udtryk, heriblandt en række interaktive grafikker til deres sociale medier og salgsmateriale. 

Med baggrund og kompetencer inden for sponsor marketing har Reepco ligeledes været med til at udvikle forretningsstrategien bag THE PLAY® og haft ansvar for de kommercielle samarbejder.  

Resultater

”Feedbacken fra kunderne har generelt været rigtig positiv. Både på det æstetiske og webshopdesignet har vi fået overvældende god respons”, fortæller Price om hjemmesiden efter lanceringen. 

Dog beskriver han også hjemmesiden, som et kontinuerligt projekt, der hele tiden ser frem mod forbedringer. Med også rollen som medejer i THE PLAY®, betyder det at Reepco vokser med de udfordringer og arbejdsopgaver der bliver stillet.

”Jeg vil hele tiden have Mikkel til at bygge hjemmesiden flottere, bedre og mere funktionsdygtig”, griner Price og afslutter muntert: ”Men det er også kun fordi, at jeg ved at han kan.”